Christine le Duc: Gefaseerde formulewissel

Erotische lifestyle-retailer Christine le Duc wil in de loop van 2015 al zijn winkels ombouwen naar het nieuwe format.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het succesvolle onderdeel van erotiekconcern Beate Uhse presenteerde in oktober zijn van 31 winkels die geheel is neergezet in de nieuwe winkelformule, maar van een standaard nieuwe inrichting, assortiment en huisstijl kan geen sprake zijn, legt Serge van der Hooft managing director van Beate Uhse van Tijdschrift voor Marketing.  De planning is wel dat we in het eerste kwartaal van 2015 alle gevels zijn aangepast, inclusief nieuw logo en nieuwe pay off.

Klantgroepen
Van der Hooft: ‘Bij de formule-uitrol komt nog wel wat bij kijken, want wij kunnen niet blind één concept overal toepassen. Per winkel, per stad, soms zelfs per stadsdeel hebben we verschillende samenstellingen van klantgroepen en verschilt de vraag. Om optimaal te renderen passen we per winkel de inrichting aan, met dezelfde formuleonderdelen. Dat zal in de loop van 2015 gebeuren.’

De Nederlandse MD van het Duitse bedrijf geeft in het vraaggesprek ook aan dat de omnichannel-propositie beter wordt toegeneden op de vier verschillende klantprofielen die Christine le Duc wil bedienen. Van der Hooft: ‘Wij willen een deur openen om het mogelijk te maken je fantasie te beleven en onze adviseurs in de winkel helpen je daarbij. Daarbij gaat onze omnichannelstrategie een belangrijker rol spelen. We werken met tablets in de winkel, die op zich weer een pick up-point wordt, onze site is samen met de formule aangepast. We zien duidelijke groeimogelijkheden door verdere integratie van de kanalen, waardoor we de rentabiliteit op het merk nog kunnen verhogen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie