De uitreiking vond vanmiddag plaats in Amsterdam, voorafgaand aan de DDMA nieuwjaarsborrel.
De vakjury was vooral onder de indruk van de wijze waarop Christiaan een complexe organisatie als ING Nederland heeft ondersteund bij het verleggen van de koers naar een dialoog, waarin de klant als uitgangspunt dient. Juryvoorzitter Frans Reichardt: 'Christiaan is een resultaatgerichte vakman die zijn organisatie verder brengt met zijn visie op dialoogmarketing, dit in de praktijk brengt, resultaten boekt en mensen enthousiast maakt. Zijn visie is gebaseerd op het proactief adviseren van de klant, dialoog in plaats van product push en crosschannel-denken. De implementatie hiervan leidt tot een cultuurverandering en tot successen in termen van verkoop en service.”
Overige genomineerden voor de prijs waren Michiel de Bakker (Robeco) en Ralph Nieuwland (Obvion).
Talent
Yori Högemann (CloseAlert) werd uitgeroepen tot Dialogue Marketing Talent of the Year. 'Yori belichaamt een nieuwe generatie dialoogmarketeers voor wie datatechnologie en marketing één zijn geworden. Hij is een jonge en vastberaden ondernemer die in de korte tijd dat hij werkt al veel heeft gerealiseerd', aldus Frans Reichardt.
Oeuvreprijs
Paul Postma ontving de DM Oeuvre Prijs voor zijn langdurige en succesvolle bijdrage aan het DM-vak. Al vanaf de jaren ’80 van de vorige eeuw stelt Postma marketingopvattingen aan de kaak. 'Stel vast wat de klant doet, niet wat hij zegt dat hij doet', vormt de basis van zijn werk. Deze basis heeft hij in de loop van zijn carrière consequent uitgewerkt en verfijnd. Henry Meijdam, voorzitter DDMA: 'Paul Postma is al ruim drie decennia toonaangevend in ons vakgebied. Met de Oeuvreprijs onderstreept DDMA Postma’s grote verdiensten voor marketing.'
Foto: Giuseppe Toppers
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!