Onder het motto `Life is too short to eat boring chocolate' timmert de 31-jarige Imenkamp sinds januari 2011 aan de weg met online chocoladewinkel Chocstar. Klanten kunnen er naar eigen smaak chocolade laten maken. Zo is het mogelijk om verschillende kruiden, noten en fruit aan de Fairtradechoco toe te voegen en ook eigen vormen te kiezen. Imenkamp zet daarnaast sterk in op de beleving van haar klanten met mooie verpakkingen, de mogelijkheid tot chocolade mailings voor bedrijven en veel aanvullende content over de productie van chocolade. De webswinkel Chocstar.nl werd in het voorjaar bij de Webwinkel Awards benoemd tot beste startende webwinkel van het jaar.
De Jury van The Next Entrepreneur noemt Imenkamp 'het voorbeeld van de nieuwe ondernemer'. 'Haar manier van denken en ontwikkelen past volledig bij deze tijd. Ze weet de sociale media goed in te zetten als marketinginstrument en voegt beleving toe aan haar product.' Bij winst wil Imenkamp het prijzengeld besteden aan een 3-D chocoladeprinter.
The Next Entrepreneur 2012 is een gezamenlijk initiatief van MKB-Nederland en Rabobank. Met deze nieuwe verkiezing willen de twee organisaties ambitieuze, startende ondernemers stimuleren hun zakelijke droom te verwezenlijken; ondanks of misschien wel juist in deze economisch lastige tijden. Ruim 3.500 ondernemers hebben zich ingeschreven. Na diverse selectierondes is dat aantal teruggebracht tot de beste 16. Die 16 strijden tijdens vier evenementen om vier finaleplaatsen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!