Lemz doet het volgens verwachting goed bij het Cannes Lions-festivals. Zondag werd al bekend dat de Sweetie-case op de shortlists van Promo & Activation en Direct stond. Ook in de categorie PR kwam de case weer bovendrijven en haalde twee maal de shortlist. De Vuurwerkcampagne van TBWA\Neboko voor VeiligheidNL haalde als derde inzending de lijst.
Het aantal inzendingen van pr-cases voor ‘s werelds grootste creatieve festival is enorm toegenomen. Maar liefst 1850 inzendingen kwam er dit jaar binnen om een kans te maken op een PR Lion. Dat is een stijging van 43 procent ten opzichte van vorig jaar, toen er 1294 inzendingen waren. Het is voor het vijfde opeenvolgende jaar dat er een aparte categorie voor pr is tijdens het festival in Cannes.
Van de inzendingen dit jaar zijn er 37 afkomstig uit Nederland. De ze zijn alle ingediend door reclamebureaus, zoals Lemz, Buutvrij en TBWA. Traditionele Nederlandse pr-bureaus laten het afweten en ontbreken volledig. Lees hier waarom. De PR Lions worden maandagavond uitgereikt.
Bekijk ook welke Nederlandse inzendingen op de shortlists Promo & Activation en Direct en Creative Effectiveness haalden.
Op de shortlists van de Innovation Lions en Creative Effectiveness Lions staan geen Nederlandse inzendingen.
Alles over het 61e Cannes Lions festival is te lezen in het Dossier.