Met de campagne 'Ik schaam me diep' worden Nederlanders door BN-ers gestimuleerd zich uit te spreken tegen het huidige beleid waarbij 'ieder jaar duizenden onschuldige vreemdelingen opgesloten worden in een gevangenis'. Volgens Amnesty kun je als Nederlander als je dit hoort niet anders dan je diep schamen. Daarom geven ze Nederlanders de kans om zich zichtbaar en persoonlijk uit te spreken om zo het nieuwe Nederlandse vreemdelingenbeleid te beïnvloeden.
In tv-commercials, printadvertenties en een banner-campagne geven BN'ers het voorbeeld door hun persoonlijke schaamte uit te spreken.
Op www.ikschaammediep.nl kunnen Nederlanders zelf aan de slag met een persoonlijke poster die te delen is via sociale media. Alle posters en namen worden verzameld op de digitale Wall of Shame.
Bureau: CCCP
Art: Paul van Raak, Emile Pen
Copy: Rogier Cornelisse, Pieter Perry
Creatie: Paul van Raak, Pieter Perry
Fotografie: Karin Veltkamp (Amnesty) en CCCP
Editor en geluid: Kaaps
Online: MediaMonks
Productie: Marije de Graaff, Kim Wolffensperger
Ik schaam me diep
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!