Carlijn Offergelt richtte Brand Your Party op, een nieuw marketingconcept dat draait om bereik, dataprofielen en content.
Offergelt: ‘We creëren leuke en persoonlijke brandervaringen (party's) en geven ambassadeurs (hosts) de middelen hun positieve ervaringen te delen met hun netwerk.’
'Een soort gereboote Tupperware, maar dan zonder de verkoop van producten’
Het concept bestaat inmiddels al 10 jaar in de Verenigde Staten. Offergelt sprong in het gat: ‘Het is een social marketingchannel waarbij het allemaal draait om word of mouth, engagement en data. Samen met premium merken bedenken we spraakmakende en exclusieve feestjes (thuis, maar kan ook op locatie zijn, red) met unieke content; hiermee openen we deuren die voor anderen gesloten blijven. Een soort gereboote Tupperware, maar dan zonder de verkoop van producten.’
Offergelt werkte hiervoor onder andere bij een platenmaatschappij en uitgeverijen als Hearst, Sanoma, Audax en G&J Uitgevers. Bij de laatste kreeg ze vaak te vraag om iets nieuws te bedenken voor adverteerders. ‘Er was grote behoefte bij adverteerders om een nieuwe brug te slaan naar consumenten. Iets dat je met een enkele advertentie niet zou lukken. Vaak werd aan ons marketeers gevraagd om iets anders te organiseren.’
Verrijkte profielen
De party’s worden weggegeven op de website, waar mensen op kunnen intekenen. Offergelt: ‘Door een laagdrempelige inlog en vragen die we stellen bij het aanmelden, verzamelen we verrijkte profielen voor adverteerders. Na het verstrijken van de deadline zoeken we de hosts uit die het beste matchen (op basis van geslacht, leeftijd en/of grootte van het sociale netwerk of aan de hand van de antwoorden van de vragenlijst). Eenmaal uitverkoren, nodigen de hosts hun eigen vrienden weer uit via de website voor de party bij hen thuis.’
#uniekehashtag-party
Op de partydate zelf kunnen honderden mensen urenlang feestvieren met het desbetreffende merk als middelpunt. We creëren een goede sfeer en stimuleren foto's en video's - met #uniekehashtag-party- te delen op social media, waardoor het effect nog vele malen groter wordt. Het draait dus om bereik, engagement, sales en uiteraard super coole content die weer ingezet kan worden voor social media.’
Offergelt: ‘Ook kan het interessant zijn om er een ander merk of leverancier aan te koppelen. Hiermee wordt het bereik alleen maar vergroot. Het doel is hoe dan ook om er een 360° concept van te maken, zowel on- als offline.’
In oktober was er een soft launch met Skylanders, met een nieuwe game gericht op kinderen. Op dit moment werkt Offergelt onder andere met Hemel G&T (producenten van bier en gin tonic met Amsterdams regenwater), Matt Sleeps - in samenwerking met Snurk Beddengoed - en organiseert ze Hüttenkäse (werk)lunches, waarbij 600 hosts met ieder 10 collega's kunnen genieten van de Hüttenkäse lunchkist. De campagne met Intratuin start volgende week.