De investeringsronde werd geleid door Sigma Prime Ventures.
BlueConic gebruikt deze financiering om de Amerikaanse verkoop- en marketingactiviteiten te laten groeien. De omzet werd in 2013 al verdriedubbeld.
Consumenten verwachten tegenwoordig steeds vaker dat iedere interactie met een merk een gepersonaliseerde ervaring is. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
BlueConic voorziet in een Big Data profile interaction store en zogenaamde 'machine learning', waarmee marketeers klanten op alle kanalen kunnen herkennen. Het bedrijf gebruikt hierbij technieken die meerdere interacties – verzameld over verschillende contactmomenten heen – aan elkaar koppelen, maar ook aan profielen en klanten.
BlueConic is in 2010 in Nederland vanuit moederorganisatie GX gestart, door CEO Bart Heilbron en CTO Martijn van Berkum. Het bedrijf bedient inmiddels meer dan 70 klanten, waaronder ING, Ajax , Postcode Loterij, Voetbal International en VARA.
Het BlueConic-platform heeft op dit moment meer dan 10 miljard interacties uitgeserveerd en beheert voor de klanten meer dan 200 miljoen bezoekersprofielen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!