Verwacht niet teveel diepgang, wel een hoop awesomeness. Ter redactie zien we – net als veel lezers – honderden nieuwsbrieven, sites, persberichten, tweets, posts, kranten en tijdschriften over de wilde wereld van marketing en dan is er altijd iets dat beklijft. Die opgetrokken wenkbrauw of schaterlach gaan we voortaan met u delen. Vanzelfsprekend wordt u van harte uitgenodigd om mee te denken, want niks zo mooi als awesomeness.
Deze week was een makkie. De adembenemende all natural boobs-commercial van Charlotte McKinney (voor hamburgertent Carl's Jr.) en – pats – sky high virale Dorito-prank ten spijt: Een visible penis-trend op de kaart zetten, maakt dat je wereldgeschiedenis schrijft. Ondanks de onzin en ondanks de hype herinneren we ons de Paris Fashion Week en coutourier Rick Owens tot in lengte van dagen. Een trend wordt het genoemd. U hoeft zich geen zorgen te maken, het gaat om de collectie van herfst en winter van 2015/2016, maar dan gaat het toch echt gebeuren. ‘Een ontegenzeggelijk hoogtepunt’, noemt fashion journalist William Van Meter het, ‘mits je van piemel houdt of een gast bent die het lekker vindt om op een hersftavond een tochtvlaag langs je voorhuid of scrotum te voelen.’ Wij bedenken dat niet zelf, dat schrijft Cosmo.
Over Owen wordt verder nog geschreven dat hij na een conventionele serie herencollecties – netjes omschreven als grunge rock-alypse sportswear aesthetic – koos voor deze nieuwe richting. Waarvan akte. De Amsterdam Fashion Week en Bas Kosters hebben nog een paar dagen om te voorkomen dat we de dagdroom van Bart Maussen voor eeuwig zullen vergeten.