ANWB versus Route Mobiel, de uitslag

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De cijfers zijn bekend: 12.500 -leden zijn dit jaar overgestapt naar concurrent .
Een stuk minder dan vorig jaar, toen besloten 61.000 leden tot de overstap.

En dat was weer 5 procent minder dan in 2004, toen besloten 65.000 klanten hun abonnement op te zeggen. ANWB-klanten hadden tot 14 november de tijd om hun abonnement op te zeggen.

Michel Dashorst van Route Mobiel in een eerste reactie: 'De groei van Route Mobiel heeft voortgezet, maar het is inderdaad minder dan vorig jaar.'

Als 1 van de oorzaken noemt hij het rechtbankvonnis van 25 oktober, waarin de rechter bepaalde dat Route Mobiel een aantal uitingen diende aan te passen, omdat er sprake was van ongeoorloofde reclame richtig ANWB. Dashorst: 'Het vonnis heeft de campagne een aantal dagen stilgelegd. We moesten uitingen vervangen, de campagne opnieuw starten, en dat heeft voor een week vertraging gezorgd.'

In totaal hebben naar aanleiding van de campagne 21.000 mensen zich aangemeld bij Route Mobiel, en daarvan zijn er dus 12.500 afkomstig van de ANWB. In totaal telt Route Mobiel nu 228.000 klanten, aldus Michel Dashorst.

Dashorst wil vanaf nu op meerdere data in het jaar campagne te gaan voeren. 'Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om dat te doen. Onze campagnes zijn tot nu toe altijd gericht geweest op het opzegmoment van 14 november. Toch gingen we in deze campagne al veel meer uit van de eigen kracht van Route Mobiel.'

Dashorst hoopt dat de overheid snel iets gaat doen aan de starre abonnementsvormen die veel bedrijven, waaronder dus de ANWB maar ook veel uitgevers, hanteren. 'Dan kunnen we in onze marketing direct op een situatie inspelen. Zo'n vast opzegmoment is toch ontzettend uit de tijd.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie