Als je het niet kan veranderen, dan moet je het accepteren

Vandaag is de dag dat er geen papieren treinkaartjes meer uit de automaten komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 2009 was het zover, de introductie van de ov chipkaart. In datzelfde jaar won de ov-chipkaart een prijs voor het slechtste product van Nederland.

In de afgelopen jaren waren er weinig positieve geluiden over de ov chipkaart. Wat het misschien nog wel erger maakt is dat we er niet omheen kunnen. Vanaf nu is het verplicht om met een ov-chipkaart te reizen en verdwijnen de papieren kaartjes uit de automaten.

Je kan er dus vanuit gaan dat straks bijna 100% van de mensen een ov-chipkaart in bezit heeft.

Gelukkig zijn er ook positieve geluiden over de ov-chipkaart. We kunnen deze kaart namelijk vanaf nu in ons voordeel gebruiken, letterlijk en figuurlijk. Dit wordt namelijk een duurzame loyalty kaart voor consumenten. 

is een bedrijf dat wil afstappen van de traditionele klantenkaarten. Je portemonnee puilt uit van de plastic passen. Het kost allemaal geld om ze te laten maken en verdwijnen vervolgens als sneeuw voor de zon. Met het systeem van Buzzoek heb je nog maar één pas nodig, de ov-chipkaart. Met deze kaart kan je inchecken bij van allerhande retail in Nederland.

De winkelier kan via een tablet zijn eigen loyaltyprogramma kiezen en de klant kan overal met één pas profiteren van de loyaltyprogramma’s. Via een app kan de consument precies zien waar de kaart gebruikt kan worden en wat de beloning is om loyaal te zijn.

De winkelier krijgt elke week een analyse met het consumentengedrag en kan zo zijn loyaltyprogramma’s meten.

Hij genereert meer omzet door loyalere klanten op een duurzame manier via een pas die toch al bestaat. Mocht de consument het willen dan kan de beloning ook nog eens gedoneerd worden aan een goed doel.

Volgens medeoprichter Renji John Zullen er in de toekomst alleen nog maar meer mogelijkheden bijkomen. Zo is het nu al mogelijk om op bepaalde evenementen met Buzzoek te betalen.

In mijn ogen is dit een goed voorbeeld van innoveren en anticiperen op de markt.

Het helpt ondernemers met een duurzaam product en voor de consument wordt het weer een stuk makkelijker gemaakt met behulp van ‘’nieuwe techniek’’.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie