Het Amsterdamse bureau 180 Kingsday is het nieuwe creatieve bureau van Qatar Airways. Het bureau gaat aan de slag met geïntegreerde campagnes en het partnerschap tussen de vliegtuigmaatschappij en FIFA. Een van de grootste projecten de komende tijd is de FIFA World Cup in Rusland in 2018.
180 Kingsday neemt het stokje over van J. Walter Thompson London. Dit bureau werkte sinds 2014 voor de vliegmaatschappij en introduceerde in 2015 een nieuwe merkpositionering voor Qatar Airlines. Het merk stapte toen af van de slogan "The world’s five-star airline" en ging verder met "Going places together".
Eerdere samenwerking
Qatar Airways en 180 Kingsday werkten eerder op projectbasis samen. Zo maakte het bureau (toen nog onder de naam 180 Amsterdam) ‘Getting Safe with FC Barcelona’, een van de meest bekeken veiligheidsinstructie videos ooit met meer dan 40 miljoen views. Het is een samenwerking tussen de bekende Spaanse voetbalclub en de vliegmaatschappij.
Daarnaast maakte het bureau ook een tv-commercial rondom de samenwerking tussen FC Barcelona en Qatar Airways: FCB The Holiday.
De meest recente film is 'No Borders, Only Horizons' (juni 2017). In deze video op internet en tv vroegen de partijen aandacht voor de crisis in Qatar. De boodschap: het recht om te reizen moet universeel zijn.
Sander Volten, ceo van 180 Kingsday zegt dat hij uitkijkt naar de verdere samenwerking. 'Het merk Qatar Airways is ijzersterk en blinkt op alle vlakken uit.'
Salam Al Shawa, marketingbaas van Qatar Airways: 'Wij hebben passie voor ons merk en willen een emotionele band opbouwen met al onze passagiers. We zijn enthousiast en onder de indruk van de resultaten van onze creatieve samenwerking met 180 Kingsday en kijken uit naar verdieping van deze gezamenlijke inzet.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!