YouTube heeft Wieden + Kennedy benoemd tot creatief bureau van het jaar. Het bureau stond afgelopen jaar elf keer op het ‘Youtube Ads Leaderboard’ met campagnes voor onder andere Jaguar, Nike en de kerstcampagne voor Marks & Spencer.
Adam&EVADDB was met tien benoemingen op de ranglijst een goede tweede met onder andere een campagne voor Snickers. De derde plaats was voor AMV BBDO met drie verschijningen op de rangslijst.
Mediabureau
Mindshare werd door het videoplatform uitgeroepen tot het beste mediabureau van het jaar, opgevolgd door Mediacom en Carat.
Kijkersloyaliteit
De winnaars werden gekozen op basis van een algoritme waarbij betaalde views, organische views en kijkersloyaliteit (hoe lang iemand naar de video kijkt) werd gemeten.
Deelbare content
Graham Bednash, directeur consumentenmarketing bij Google zegt dat de meest populaire ideeën zijn van merken die denken als uitgevers, niet als adverteerders. ‘Zij combineren kennis over documentaires, muziekvideo's en reclame om geweldige, deelbare content te maken’, aldus Bednash.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!