Wie gebruikt welke socialemedia-netwerken?

15 procent van de Amerikaanse volwassenen zegt geen lid te zijn van een sociaal netwerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aldus onderzoek van . Meer mannen (18 procent) dan vrouwen (12 procent) zeggen dit.

YouGov deed onderzoek naar hoe socialemediagebruikers reageren op racistische, politiek getinte of seksistische posts, maar de resultaten geven ook een goed kijkje in gebruik naar leeftijd en sekse.

Facebook is (niet zo verrassend) nog steeds het grootste netwerk; driekwart van de respondenten antwoordt hier een profiel te hebben (80 procent vrouwen, 70 procent mannen).

Daarna komt Twitter (gemiddeld 31 procent), Google+ (29 procent) en LinkedIn (28 procent). Mannen en vrouwen maken evenveel gebruik van Twitter, mannen zijn iets meer vertegenwoordigd in Google+ (31 versus 28 procent), en ook op LinkedIn (30 versus 25 procent).

Pinterest staat op nummer 5, met een adoptie van gemiddeld 18 procent (vrouwen 28 procent, mannen 9 procent), gevolgd door Instagram (13 procent).

Instagram telt naar eigen zeggen inmiddels 300 miljoen maandelijks actieve gebruikers, dat zouden er dan meer zijn dan Twitter. Maar het publiek bestaat voornamelijk uit jongeren, en het sociale netwerk heeft veel leden buiten de VS.

Als je kijkt naar leeftijdsgroepen, dan is het Twittergebruik het hoogste in de groep 18-34 jaar (41 procent), gevolgd door 35-54 (31 procent) en 55+ (23 procent).

Bij Instagram is de penetratie onder 18-35-jarigen 27 procent, bij de groep 35-54 jaar 12 procent, en 4 procent onder 55-plussers.

De 55+-groep leidt in LinkedIngebruik (31 procent), vergeleken met 28 procent voor 35-54 jarigen en 23 procent onder 18-34 jarigen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie