Premium

Waar halen topmanagers hun informatie vandaan? 8 essentiële inzichten

De inbox is de nieuwe homepage van topmanagers voor nieuws.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In tijden van overvloed van nieuws neemt het belang van selectie van informatie en nieuws een steeds belangrijkere plaats in, juist bij professionals met een druk bestaan, zoals business-leaders. De Amerikaanse blog Quartz heeft gehouden onder 940 executives uit de hele wereld en vroeg ze naar hun gewoonten bij de consumptie en het delen van content 

Het resultaat is een fascinerend document van bijzonder belang voor degenen die deze decision makers willen bereiken.

De 8 belangrijkste inzichten:

1. Slechts 3 procent van de topmanagers leest nog een krant

Topmanagers lezen hun hun berichten vooral op smartphones, gevolgd door computers en tablets. Hoewel veel business leaders (61 procent) nog papieren abonnementen hebben, ziet 3 procent de krant nog als primaire nieuwsbron. Onder financieel topmanagers is dit zelfs 1 procent.

2. De inbox is de nieuwe homepage van topmanagers

De e-mail-nieuwsbrieven zijn weer helemaal terug als communicatiemiddel en erg populair onder topmanagers. Het bespaart ze veel tijd omdat de newsletters de zakelijk leiders snel op de hoogte brengen van ontwikkelingen in hun sector. Twitter is belangrijker als nieuwsbron dan Facebook in deze doelgroep.

3. Ook voor delen van informatie is de e-mail populair

Topmanagers delen interessante informatie over hun werk, het vaakst met vrienden of collega&;s. De e-mail wordt veruit het meest gebruikt, gevolgd door Twitter en Facebook.

4. De meeste business-leaders lezen hun nieuws ‘s ochtends

Zo’n 60 procent wil het nieuws het liefste ’s ochtends vroeg consumeren, direct na het opstaan of op weg naar het werk. Een goede ochtendnieuwsbrief die het belangrijkste voor de dag samenvat is een goede manier om deze topmanagers te bedienen.

5. Ook vakinformatie lezen topmanagers het liefst in een e-mail-nieuwsbrief

Sites met een duidelijke focus op een sector zijn erg populair bij de respondenten. Als die ook nog een nieuwsbrief per e-mail versturen met het belangrijkste nieuws bij elkaar is dat helemaal goed.

6. Driekwart van de topmanagers besteedt minstens een halfuur aan nieuwsconsumptie

7. Reputatie nieuwssite en exclusiviteit nieuws zijn belangrijkste redenen voor een digitaal abonnement

Topmanagers willen niet al te veel lastig gevallen worden met opdringerige promotie en advertenties, vaak de reden waarom ze een betaald online abonnement afsluiten. Ook het feit dat een bepaalde nieuwssite exclusieve berichten brengt is een belangrijke reden.

8. Bussiness-leaders hebben veel interesse in branded content - als de kwaliteit goed is

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie