VrijMiBlog #4: de wekelijkse social media update

Met deze week: LinkedIn lanceert Elevate, Instagram introduceert notificaties en Twitter maakt tweets voor niet-gebruikers toegankelijk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

LinkedIn lanceert Elevate
LinkedIn heeft iets nieuws: Elevate. Dit is een functie die medewerkers kant-en-klare, deelbare content van hun werkgever aanbiedt. Medewerkers kunnen die content vervolgens met een druk op de knop delen. Hartstikke handig: met Elevate kunnen bedrijven namelijk gebruik maken van de kracht en invloed van hun medewerkers. Op dit moment werken onder andere Unilever en Adobe met de nieuwe functie. Vanaf juli is Elevate ook voor andere bedrijven beschikbaar. Wij zijn al fan!

Nieuw: Instagram post notificaties
Het is vanaf nu mogelijk om op Instagram een notificatie te ontvangen wanneer iemand die je volgt een nieuwe post plaatst. Zo’n pushmelding stel je in door naar de profielpagina van de betreffende persoon te gaan en rechtsboven op de drie bolletjes te tappen. Vervolgens selecteer je de optie ‘Turn on Post Notifications’. Et voilà! Zo mis je niets meer.

Twitter probeert beroemdheden van Meerkat af te krijgen
Twitter doet er alles aan om livestreaming app Periscope te laten slagen. Het bedrijf benadert nu beroemdheden en probeert hen ervan te overtuigen dat concurrent Meerkat er de kracht niet meer voor heeft. Switchen naar Periscope is de oplossing. Maar dat is niet alles: Twitter zet ook mediabedrijven onder druk. Stappen zij niet over naar Periscope, dan zou hun de toegang tot advertentieplatform Amplify weleens geweigerd kunnen worden. Anonieme bronnen melden het nieuws aan TechCrunch. Wij zijn benieuwd naar de effecten van Twitter’s tactiek.

Snapchat stopt met Brand Stories
Snapchats Brand Stories zijn no more. De app is gestopt met het verkopen van de ads. Volgens een woordvoerder van Snapchat omdat de Brand Stories een make-over krijgen. Wat er aan de Brand Stories gaat veranderen is niet duidelijk. Snapchat lanceerde Brand Stories vorig jaar om bedrijven de mogelijkheid te geven content ook met niet-volgers te delen.

Twitter past homepage aan
Twitter heeft haar Amerikaanse homepage zo aangepast dat ook mensen zonder Twitter account tweets kunnen bekijken. Op de nieuwe homepage zijn verschillende onderwerpen te zien. Klik je op een onderwerp – bijvoorbeeld sport – dan krijg je de populairste tweets te zien. Twitter speelt zo in op mensen die wel geïnteresseerd zijn in de wereld van Twitter, maar geen account aan willen maken. De nieuwe homepage wordt binnenkort wereldwijd uitgerold.  

Zien we je volgende week weer?

Fijn weekend!

Deze bijdrage is geschreven door social media bureau Blauw Gras. Wij geven merken een gezicht op social media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie