De Bijenkorf komt in actie om bijen te helpen. Deze diersoort wordt namelijk met uitsterven bedreigd. Afgelopen maandag startte de campagne ‘Blij met de bij’, waarmee de warenhuisketen aandacht vraagt voor dit probleem.
Billie de Bij op Snapchat
In het kader van deze actie ontwikkelde het Snaplab van Isobar/Social Embassy een Snapchat-campagne. Als je de Bijenkorf op Snapchat volgt (@bijenkorfsnaps) zie je het warenhuis door de ogen van Billie de Bij.
Billie vliegt rond en deelt feitjes over het belang van de bij. Eliene Abma, specialist social media van de Bijenkorf: “Door te snappen vanuit het perspectief van een bij, kan de Bijenkorf op een laagdrempelige manier een serieuze boodschap overbrengen. Isobar/Social Embassy heeft ongepolijste content gemaakt die past bij het impulsieve karakter van het medium. Daar zijn we blij mee.”
Blokkendoos voor Artis
De campagne wordt ook aangejaagd op Facebook en Instagram. Daarnaast is er ook een offline-campagne. Als je een blokkendoos met Artisdieren bij de Bijenkorf koopt, geeft het warenhuis een deel van het aankoopbedrag aan de bijen in de dierentuin.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!