Vijandig bod WPP op TNS

Het Britse advertentie- en marketingconcern WPP Group heeft woensdag een vijandig bod uitgebracht van 1,08 miljard pond sterling (1,36 miljard euro) op de marktonderzoeker Taylor Nelson Sofres (TNS). Drie keer eerder verwierp TNS een overnamebod van WPP.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Begin juni stemde het nog in met een fusie met het Duitse marktonderzoeksbureau GfK. Door het nieuwe bod van WPP komt GfK onder druk te staan om te handelen. Volgens de zakenkrant Financial Times kan GfK een tegenbod uitbrengen op TNS, maar analisten denken dat de kans groot is dat de aandeelhouders van TNS zullen instemmen met het bod van WPP. Dat bod bestaat voor een groot deel uit contante.

Sir Martin Sorrell, topman van WPP, wil TNS samenvoegen met de eigen marktonderzoeksdivisie Kantar. Daarmee ontstaat ’s werelds op een na grootste marktonderzoeker en kan marktleider Nielsen beter beconcurreerd worden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie