Verkroost was zes jaar actief voor Microsoft in België en Nederland. Twee jaar geleden verhuisde hij van MSN naar Microsoft Advertising & Online, waar hij countrymanager werd.
‘De afgelopen twee jaar is het portfolio van Microsoft Advertising getransformeerd van “klassieke” online advertising naar een innovatief pakket met unieke producten als Windows 8, Skype, Outlook en Xbox’, schrijft Verkroost. ‘Ook MSN is een heel nieuwe levensfase ingegaan op Windows 8 met de Bing Apps en een Tablet Touch site voor IE10.’
‘Nu deze transitie vorm gekregen heeft voel ik me vrij om een nieuwe uitdaging aan te gaan, bij een ander bedrijf waar media core business is’, voegt hij daaraan toe. Dat bedrijf is De Persgroep, waar Verkroost vanaf 1 juli de functie van chief digital officer vervult. Hij krijgt in deze rol digitale activiteiten van de groep onder zijn vleugels, zowel in Nederland als in België.
De Persgroep wil met de nieuwe functie extra vaart maken met de ontwikkeling van digitale activiteiten, niet alleen van puur digitale bedrijven als Tweakers en AutoTrack, maar ook van digitale initiatieven van de krantentitels.
Verkroost werkte voor zijn baan bij Microsoft onder meer bij Scoot, Sonera, Veronica en SBS.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!