V&D verandert in Frendz: een social fashion-app waarmee consumenten samen met hun vrienden nieuwe outfits kunnen samenstellen en kopen.
Zo zegt Ronald van Zetten, oud-Hema directeur, tegen het FD. De kopers van de V&D-merknaam (naast Zetten zijn dat mode-ondernemer Roland Kahn en Jacco Scheffers) hebben voor inspiratie onder andere naar Pinterest gekeken.
Frendz start met zo’n veertig à vijftig partners. Die betalen een commissie van 10 procent aan de app over de netto-omzet.
Het V&D-merk werd vorig jaar voor een half miljoen euro overgenomen, samen met het klantenbestand en de IT-systemen. Het besluit om V&D niet terug te laten keren als online warenhuis is het gevolg van de gammele IT-systemen van het bedrijf, aldus van Zetten. Maar ook de naam keert niet meer terug. Van Zetten: ‘Die is nog wel sterk, maar heeft ‘geen reputatie van hippe en vooruitstrevende mode.’
Donderdag 13 april gaat de app van start. Je kunt de app vooralsnog alleen via een ‘invite’ gebruiken. Het is niet bekend of het oude klantenbestand van V&D ook een uitnodiging krijgt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!