Herwin van den Berg vertrekt per 1 november bij Heineken. Dat bevestigt Hans Sjouke Koopal, woordvoerder bij Heineken. Van den Berg begon ongeveer acht jaar geleden als trade marketing manager bij de brouwer. De marketing directeur kondigde zijn vertrek intern al driekwart jaar geleden aan.
Hij wordt per 1 november partner/aandeelhouder bij BST Company, het investeringsbedrijf van voormalig Coca Cola-marketeer Pier Baarsma. BST Company kwam onlangs nog in het nieuws door de overname van het narrowcastingbedrijf Librium TV van de Telegraaf Media Groep. BST Company heeft naast een entertainment fonds en een technology fonds, onder andere ook een beverages fonds. Van den Berg werd in 2007 Marketeer of the Year, en stond ook dit jaar opnieuw nummer 1 op de top 100-lijst van Tijdschrift voor Marketing.
Van den Berg wordt opgevolgd door Hans Böhm, die in 1996 als trainee bij Heineken begon. Hij vervulde in zijn loopbaan bij Heineken onder andere de functie van brand manager Heineken. Zijn huidige functie (tot 1 november) is die van project manager Heineken innovation Western-Europe.
Van den Berg blijft wel als adviseur aan Heineken verbonden. In welke vorm dat gebeurt, kon Koopal niet melden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!