Het was al even uitgelekt, maar vanaf vandaag is het dan eindelijk officieel: ‘Polare’ is de nieuwe naam van boekhandels Selexyz en De Slegte. Tomorrow Design bedacht de naam en huisstijl.
Direct na de overname van Selexyz en De Slegte stelde ProCures het branding- en designbureau Tomorrow Design aan voor de conceptontwikkeling van de nieuwe boekwinkelformule voor de Benelux. Om de periode tot de lancering van de nieuwe naam en het vernieuwde winkelconcept te overbruggen werd de ‘?’ campagne ontwikkeld. Alle gevels van de winkels werden van een vraagteken voorzien en ook in de winkels kwam dit beeld terug. De campagne stond in het teken van het ontwikkelen van een nieuwe boekwinkelformule en liet consumenten meedenken.
In het uiteindelijke resultaat staat beleving en online integratie in de winkels centraal. De naam Polare is geïnspireerd op de Poolster (‘Stella Polare’), een heldere ster die al eeuwenlang als ijkpunt dient voor navigatie. ‘Dat is precies wat de nieuwe organisatie wil zijn voor haar klanten: een gids die hen helpt de juiste boeken te vinden’, aldus John Berghoff, managing director van Tomorrow Design.
Boekenleggers:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!