Twee derde van de Duitse consumenten hecht grote waarde aan zakelijke informatie van bedrijven, maar 29% is tevreden over die informatie. Bovendien blijkt dat slechts 20% van de consumenten de informatie van bedrijven vertrouwt. Daarmee steekt de corporate informatie beroerd af bij bijvoorbeeld informatie van journalisten of van vrienden en familie, die twee keer zo vaak (40%) betrouwbaar wordt gevonden.
Dat blijkt uit Duits onderzoek onder 1000 consumenten van Commendo, een corporate communicatiebureau.
Traditionele media leidend
Opvallend in dit onderzoek was verder de bevinding dat traditionele media de belangrijkste bron van informatie over bedrijven blijven. Iets meer dan 70% zijn kennis van bedrijven uit onder meer kranten. Social media blijken een beperkte rol te spelen: 14% gaf aan zich te laten leiden door content van bedrijven op sociale media. Zelfs van de 18-24 jarigen gebruikt slechts 36% Facebook om informatie te krijgen over bedrijven en organisaties.
Hoger opgeleid, meer vertrouwen
Verder bleek dat vertrouwen in ondernemingen steeg naarmate de opleiding en inkomen van de respondenten hoger waren. Volgens onderzoeksleider Michael Bürker is het belangrijk voor bedrijven om deze bijzonder relevante doelgroepen - academici en hoge inkomens - via de juiste kanalen zoals kranten te benaderen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!