Samsung zet flink in op product placement

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Elektronicaconcern heeft een prominente plek in zowel de nieuwe film als in de bijbehorende videogame.

Zo zijn alle mobieltjes en televisie- en computerschermen die in de film in beeld komen, van Samsung. Daarnaast wordt het merk gebruikt in de filmpromotie en heeft Samsung een joint promotion-deal met filmmaatschappij 20th Century Fox. Via een maken consumenten daarbij onder meer kans op een rol in het vervolg (want die is al gepland) en allerlei andere prijzen.

Samsung heeft ter promotie een 30-seconden durende televisiecommercial ontwikkeld en een bioscoopreclame van een minuut. In de commercial zijn naast de Samsungproducten ook beelden van de film te zien.

Eerder verscheen het merk al in de films Blade II, Mr. and Mrs. Smith, Phone Booth, Sahara, Spider-Man, The Matrix Reloaded en The Matrix Revolutions.

Samsung heeft daarnaast een overeenkomst gesloten met Microsoft voor de aankomende XBox 360. Samsung zal verschijnen in een van de eerste games, Perfect Dark Zero. Verder werkt Samsung samen met de bands Bon Jovi en The Who.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie