Vandaag start online een nieuwe campagne van het Rijksmuseum met een 1 minuut en 30 seconden film die de magie van het Rijksmuseum laat zien. Ook zal de film in een 30 seconden-versie drie weken lang op NPO en RTL te zien zijn en in een 1 minuut-versie op CNN Nederland.
Doel van de campagne
De campagne heeft als doel om te laten zien dat het Rijksmuseum een plek is waar mensen zich verwonderen, waar ze geraakt worden en waar ze graag willen zijn. Marjolijn Meynen, Hoofd Communicatie & Marketing Rijksmuseum: ‘Sinds de opening heeft het Rijksmuseum ruim 3.8 miljoen bezoeken gehad. Meer dan 50% van de bezoekers is Nederlands en 25% van onze Nederlandse bezoekers komt zelden of nooit in een museum. Dat is een enorm succes en wij hopen de komende jaren nog veel meer Nederlanders die nog niet zijn geweest te mogen verwelkomen.’
De schoonheid van echt
De campagne gaat over de schoonheid van de collectie en het gebouw, en over wat dat met de bezoeker doet. ‘De werktitel was ‘magie’, want dat is wat je voelt als je in het Rijksmuseum bent’, zegt Hans van Dijk, creatief directeur van Skipintro en al 13 jaar de vaste reclameman van het Rijkmuseum. ‘In de film probeer je datzelfde gevoel over te brengen. Dat is gelukt, denken we, vooral doordat alles wat je ziet echt is. Bij gebouw en collectie is dat vanzelfsprekend, maar ook vrijwel iedereen die in beeld komt is écht. Het zijn mensen die op dat moment in het museum waren, en de emoties die ze op dat moment laten zien. Ook de muzikanten staan echt in de passage te spelen.’
Speciale muzikale compositie
De film is gemaakt door regisseur Mattias Schut die samen met producer Collin Maas deze zomer de productiemaatschappij Holy Fools is gestart. Voor deze film liet hij een speciaal muziekstuk componeren door de violist Sietse van Gorkom en Sebastiaan Roestenburg van The Ambassadors. De compositie werd live opgenomen in de Passage van het Rijksmuseum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!