'Publisher' Eneco gaat naar de Alpen in een Tesla

Bureau Hearhear maakt reportages voor het merk en verspreidt die via media als De Volkskrant

In een korte documentaire laat Eneco zien dat het mogelijk is om in één dag naar een wintersportgebied te rijden met een elektrische auto. De video is de eerste in een reeks langere verhalen die aansluiten bij de merkcampagne

Verhalen voor een kritisch publiek

Bureau Hearhear maakt de reportages en zorgt dat die (betaald) terecht komen in onafhankelijke media. ‘Om te scoren bij een kritisch publiek moeten verhalen van een merk moeten minstens zo interessant zijn als de inhoud van onafhankelijke media’, zegt oprichter Ebele Wybenga. ‘Daarom maken we producties met ervaren journalisten en documentairemakers. Deze producties komen terecht in kwaliteitsmedia, voorzien van een herkomstlabel dat toont welk merk erachter zit.’ De elektrische roadtrip is bijvoorbeeld gepubliceerd op de website van De Volkskrant.

Breder perspectief

De langere verhalen voor Eneco gaan over allerlei ontwikkelingen die een wereld zonder fossiele brandstoffen dichterbij brengen. Het perspectief van deze &;publishingstrategie&; is dus breder dan alleen het energiebedrijf.

In de eerste film rijdt verslaggever Rutger Middendorp in een Tesla Model S van Utrecht naar wintersportgebied Interlaken in Zwitserland. Deze route is zo’n 1000 kilometer lang. Inclusief vijf stops bij snellaadpunten duurde de reis 12 uur.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie