PepsiCo ontwikkelt gezonde bakolie voor eigen producten

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het kader van International's nieuwe gezondheidsbeleid heeft PepsiCo een speciale zonnebloemolie ontwikkeld, SunSeedTM genaamd.

Door de hartige snacks te bakken in deze zonnebloemolie zegt het voedingsmiddelenbedrijf in staat te zijn om dit jaar in de de percentages verzadigd vet bij meer dan 45 producten van de merken Lay's, Smiths en Cheetos met 50 procent tot 77 procent te verlagen.

Zo schrijft PepsiCo in een persbericht, maar het voedingsmiddelenbedrijf voegt gelijk de daad bij het woord: deze week komen hier de vernieuwde Lay's chips op de markt met 50 procent minder verzadigd vet dan andere aardappelchips. Daarna volgen vernieuwde producten binnen Smiths en Cheetos, bereid met 77 procent minder verzadigd vet dan voorheen.

Naast vermindering van het percentage verzadigd vet bestaat de vernieuwing uit reductie van calorieën, zout en kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen bij een groot aantal producten.

Smaak, groei en gezondheid, daar gaat het nu om bij PepsiCo, het bedrijf heeft als nieuwe merkwaarde 'de keuze voor een verantwoorde levenstijl vergemakkelijken'.

'Geen concessies aan smaak en continue productverbetering' zijn de belangrijkste van de vijf pijlers van het beleid Taste for Tomorrow. De andere drie: een uitgebreide keuze aan lekkere producten bieden en heldere informatie verstrekken.
PepsiCo voert merken als Pepsi Cola, 7-up (frisdranken) Tropicana (vruchtensappen), Gatorade (sportdranken), Lay's, Smiths, Doritos, Cheetos, Snack-a-Jacks, Duyvis (hartige tussendoortjes) en Quaker HO Havermout en Cruesli (ontbijtgranen).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie