‘Passport-model gaat BlackBerry niet redden'

‘Professionals on the go’-toestel is ‘Too Little, Too Late’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige week lanceerde BlackBerry haar nieuwe Passport smartphone. Dit nieuwe model moet gaan concurreren tegen Apple’s iPhone 6. Nog steeds richt de Canadese telecomfabrikant op ‘Professionals on the go’. Volgens veel experts is de nieuwe lancering echter ‘too little, too late’.

Het nieuwe vierkante toestel heeft als grootste voordeel dat nog steeds veel professionals nog een echt keyboard prefereren tegenover touchscreens. Allen Adamson van merkstrategiebureau Landor Associates heeft op de Amerikaanse nieuwssite Marketing Weekly News dat BlackBerry zich het best kan richten op ‘e-mail-based professionals.’ Ken Dulaney (analyst bij Gartner Inc.): ‘BlackBerry heeft aangegeven zich te richten op ‘technical professionals’. Dit is echter een zeer moeilijk bereikbare doelgroep. Volgens Allen Adamson zou BlackBerry zeer scherp moeten richten op B-B in plaats van een brede doelgroep. Op terrein van consumenten gerichte devices van Android en Apple gaat BB het verliezen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie