Oorverdovend stil rond Honda’s dure YouTube-project

Het Honda Stage YouTube channel, in het leven geroepen om een enorm (jong) publiek aan te spreken, dreigt uit te lopen op een fiasco.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tot heden trok het kanaal niet meer dan 50.000 views. Het YouTube-channel, waaraan Honda naar verluidt 50 miljoen dollar uitgaf, richt zich met name op de Amerikaanse markt en biedt exclusieve optredens, nieuws en interviews met artiesten.

haalt een interview aan met Tom Peyton, assistant vice-president of advertising and marketing bij American Honda Motor Co, waarin hij in juni verklaarde via Honda Stage ‘miljarden’ muziekliefhebbers te willen binden : ‘The Honda Stage program will reach potential customers far beyond traditional TV advertising’.

Honda ging voor het project onder meer samenwerkingen aan met contentpartners als iHeartRadio, Live Nation, REVOLT, Vevo and YouTube. WSJ turfde echter dat de videos die door het kanaal zelf zijn geupload nog geen 50.000 views wisten aan te trekken en dat de meerderheid van de comments ook nog eens afkomstig waren van usernames waarin het woord Honda al voorkomt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie