Ster spreekt over een ‘uitstekend resultaat’ voor 2012. Ondanks het EK Voetbal en de Olympische Spelen, vielen de resultaten wat lager uit dan in WK-jaar 2010. Ster wijst de economische crisis aan als schuldige en verwijst naar jaarcijfers van SPOT en RAB die laten zien dat de reclamebestedingen in de gehele televisie- en radiomarkt gedaald zijn.
Na aftrek van de bedrijfslasten en het toevoegen van de financiële baten, heeft Ster over 2012 een nettoresultaat van 210 miljoen euro gehaald. Dat bedrag draagt de stichting bij aan de mediabegroting van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW).
Ster lanceerde in september vorig jaar de second screen-app Ster Extra. ‘Een innovatie waarmee we nieuwe conversie- en activatiemogelijkheden voor onze klanten hebben ontwikkeld’, aldus algemeen directeur Arian Buurman. De app is binnen enkele maanden 50.000 keer gedownload.
Voor 2013 staan geen grote sportevenementen op de planning. Wel was er de troonswisseling, waarvoor de prijs van spot van een halve minuut kon oplopen tot 45.000 euro.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!