Dat blijkt uit cijfers die het sociale netwerk woensdag nabeurs bekendmaakte. Facebook ontwikkelde nieuwe technieken om reclames op smartphones te krijgen en heeft zijn systemen en producten aangepast om extra leden te lokken en hen langer op de site te laten blijven. Voorbeelden hiervan zijn de recente introductie van Partner Categories en Facebook Home.
De omzet uit advertenties op mobiele apparaten is goed voor bijna een derde van het totaal. Dat was bijna een kwart in het voorgaande kwartaal. Facebook telt momenteel meer dan 1 miljard leden. Het aantal mobiele gebruikers per maand is in een jaar tijd met 54 procent gegroeid naar 751 miljoen mensen.
De nettowinst klom met 58 procent tot 217 miljoen dollar. Oprichter en bestuursvoorzitter Mark Zuckerberg liet in een toelichting weten dat in het afgelopen kwartaal “grote vooruitgang” is geboekt.
De cijfers van Facebook laten niet zien hoeveel gebruikers er elke maand afhaken. Dat zouden er volgens analyses van SocialBakers enkele miljoenen zijn, schrijft The Guardian.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!