In ruil heeft Heineken een kort geding tegen Olm ingetrokken. Olm kwam onlangs met een nieuw etiket met groene kleur en een rode ster.
Heineken wilde daarom een kort geding aanspannen tegen het biermerk, omdat het flesje verdacht veel zou lijken op de Heineken-fles. Maandagmiddag zou in Den Haag een kort geding dienen wegens inbreuk op intellectueel eigendom. De directeur van Olm, Mark Schneider, werkte vroeger bij Heineken.
Schneider zegt dat de bierfles van Olm niet lijkt op die van Heineken, ook al erkent hij wel dat de rode ster op het etiket wel duidelijk verwijst naar Heineken. Maar volgens hem zijn er talloze biermerken met een rode ster in het beeldmerk. Uit een steekproef van de NOS, dat mensen op straat vroeg naar de associaties met de fles, noemde nagenoeg iedereen Heineken. De consument snapt dat Heineken in actie wilde komen tegen Olm.
Bron: NOS
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!