Nieuwe Reclame Gasten winnaar #1 is... David de Vries

De poll is gesloten, de stemmen zijn geteld. Maak kennis met de eerste Nieuwe Reclame Gast van het nieuwe seizoen.

Twee jonge creatieven deelden vorige week anoniem hun mooiste werk. De lezers van Adformatie konden hun stem uitbrengen. En na een week stemmen tellen is  met zijn designs (voor onder andere Epos en Plan Nederland) als nummer 1 uit de bus gekomen als winnaar; congratz David!

Hieronder laten we nog meer werk zien en deelt David zijn visie op de reclamewereld.

PostNL ­- De Oranjes: Inhaker voor Koningsdag voor PostNL. De bekende oranje brievenbussen staan symbool voor het koningsgezin. 

Univé ­- Kans op vorst: Inhaker voor Koningsdag, waar het zeldzaam slecht weer beloofde te worden. De bekende weerkaart van Nederland kleurt oranje en er is zelfs kans op vorst! 

Plan Nederland -­ ID: Miljoenen baby’s hebben geen geboortebewijs. De kans dat zij slachtoffer worden van misbruik, kinderhandel of kindprostitutie neemt daardoor toe. Een schaduw die letterlijk over het kind van deze moeder hangt in dit beeld. Voor €8,­ kan een kind al een identiteit en dus een bestaansrecht krijgen. 

Cocio - Smaakpapillen: Cocio is een no­ nonsense chocolademelk fabrikant waar het puur om de smaak gaat. Ze beloven geen superkrachten of de liefde van je leven als je hun drankje drinkt. Ik speelde daar op in met de smaakpapillen discussie (wel of geen vaste plekken op tong), die eigenlijk heel simpel op te lossen is. Er is maar één smaak die telt: Cocio. 

5 vragen aan David de Vries

  • Hoe zie jij je rol in de reclamewereld?

&;In de reclamewereld ben ik een klein onbekend eilandje dat ik nog zelf aan het verkennen ben. Ik hou me vooral bezig met creatieve social media uitingen bedenken en ontwerpen en conceptontwikkeling in brede zin.&;

  • Hoe ziet de reclamewereld er volgens jou over 5 jaar uit?

Misschien krijgen we virtuele, interactieve reclamezuilen. Of kunnen we via een Facebook advertentie virtueel kleding passen. En als “the internet of things” zich zo door ontwikkeld, kijken we straks in de spiegel en zien we een melding dat de Colgate tandpasta bijna op is. Met één klik op de spiegel is deze gelijk besteld. Maar misschien schiet ik door..

  • Wat vind jij het vetste concept/design ooit en waarom?

Minibrew vind ik een mooi concept, thuis bierbrouwen alsof het koffie is. Als het gaat over design.. ja de percolator: praktisch en mooi ontworpen. Beetje steampunk koffie zetten, heerlijk toch? Verder heb ik zelf een mini projectje , waar ik af en toe maffe hersenspinsels op slinger.

  • Wat zijn jouw tips & tricks voor andere creatieven?

Laat je inspireren en beïnvloeden door veel en gevarieerde bronnen. Dit kan muziek zijn, kunst, blogs, films, mensen in de rij bij de bakker of een rondje zappen op tv. Ogen en geest open stellen en alles laten pruttelen in een denkbeeldige percolator. Maar vooral ook: jezelf blijven! 

Meer werk van David zien? Check  zijn website of zijn op Brandfighters. 

Nieuwsgierig wie er volgende week in de tweede editie van Nieuwe Reclame Gasten staat? Volgende week komt er weer een nieuwe poll online. Wil je zelf een keer in Nieuwe Reclame Gasten staan met je designs? Stuur een mailtje naar floor@brandfighters.nl of check  en meld je aan!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie