Monique van Schendelen (1948) heeft voor de Nederlandse film het vak pr en publiciteit op de kaart gezet. Begonnen als promotiemedewerkster in de platenindustrie verlegde zij in 1986 haar werkterrein naar de film. Ze richtte haar eigen bedrijf op: MVSP - Monique van Schendelen Publiciteit.
Merknaam
Gedurende 27 jaar tijd heeft ze de pr en publiciteit gecoördineerd van vele tientallen Nederlandse speelfilms, documentaires, korte films, retrospectieven, festivals, filmpublicaties,prijsuitreikingen en vele andere filmactiviteiten met maar één doel; het bereiken van een zo groot mogelijk publiek.
Succesvol, omdat de Nederlandse Film inmiddels een merknaam geworden is en talloze producenten,filmdistributeurs en andere opdrachtgevers telkens weer met haar willen werken.
Hart en ziel
‘Dat ik voor het beroep dat ik jarenlang met hart en ziel uitgeoefend heb, nu het Gouden Kalf voor de Cultuurprijs krijg, is natuurlijk een hele eer', aldus Monique van Schendelen. 'Met dank aan al die filmproducenten, regisseurs,acteurs, filmdistributeurs, festivaldirecteuren én de media die mij het vertrouwen schonken en die er uiteindelijk voor gezorgd hebben dat ik deze prijs toegekend krijg.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!