Mobbr zegt nu een half miljoen euro in kas te hebben om zichzelf internationaal op de kaart te zetten. Het bedrijf speelt naar eigen zeggen in op de trend van het zogenaamde ‘business process crowdsourcing’, waarbij bedrijven de hulp van online professionals inroepen bij het oplossen van vraagstukken en het uitvoeren van projecten.
Een hard groeiende markt volgens Mobbr, die wereldwijd jaarlijks al goed is voor ongeveer een miljard euro.
De meeste crowdsourcingsites missen een goede betaalfunctionaliteit om participanten adequaat te belonen, aldus oprichter Patrick Savalle: ‘Daarbij zijn crowdsourcingplatforms zowel qua opdrachtgevers als qua bijdragers vaak heel internationaal. Daar is Mobbr op ingericht.’ Mobbr gaat de deelnemers onder andere uitbetalen in bitcoins. Het bedrijf vraagt 5 procent van de verdiensten als fee, maar wel met een maximum van 9 euro per maand.
Mobbr is onderdeel van de technische bedrijfsincubator YES!Delft. Het concept is momenteel nog in beta en heeft het afgelopen half jaar een aantal pilotprojecten gedraaid in Nederland, waaronder bij Fast Moving Targets.
Omdat crowdsourcing volgens mede-oprichter Ernesto Spruyt bij uitstek een internationaal fenomeen is, wil het zich nu meer over de grens profileren. Begin april neemt het bedrijf deel aan de Crowdsourcing Week conferentie in Singapore, waar het de internationale promotiecampagne zal aftrappen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!