Meer promotionele acties in de supermarkt

Supermarkten gaan dit jaar 14,9 procent van de omzet uit acties halen. Dat is 1 procent meer dan vorig jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorig jaar haalden de supers al 13,9 procent van hun omzet uit acties, dit jaar stijgt dat naar 14,9 procent. Deze verwachting spreekt marktonderzoeksbureau GfK Panel Services uit. Als de verwachting van GfK uitkomt, betekent dat een all time high. In 2008 waren acties nog goed voor 11,6 procent van de omzet. De totale omzet van de Nederlandse supermarkten groeit volgens de prognose dit jaar met een bescheiden 1,5 procent tot 31,6 miljard euro.

Meerdere factoren zouden bij de beperkte groei een rol spelen. Consumenten bezuinigen op horecabezoek en speciaalzaken en komen daardoor meer bij supermarkten. Ook zegt GfK dat het vertrouwen in de economie nog steeds niet is hersteld door de oplopende werkloosheid en een beperkte inkomensgroei.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie