Lidl overweegt online wijn verkoop in Groot-Brittannië

Online verkoop zou een nieuwe manier van concurrentie betekenen voor 'de big four'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lidl zou zijn snelle groei in Groot-Brittannië willen versterken door zijn wijnhandel online te brengen. Lidl zou hiermee op een nieuwe manier concurreren met de ‘big four’ in Groot-Brittannië: Tesco, Sainsbury’s, Asda en Morissons.

Prijsvechters
Prijsvechters lijken tot nu toe thuisbezorgen en online verkoop te ontlopen, omdat hun businessmodel is gebaseerd op het simpel en efficiënt houden van de bedrijfsvoering om de prijs laag te houden.

Aldi
Discount-concurrent Aldi verkoopt al enige tijd online wijn in Australië. Alcohol kan een eerste stap online zijn vanwege de relatief hoge waarde van wijnflessen die de bezorgkosten wellicht kunnen drukken.

Guardian
Of Lidl daadwerkelijk wijn online gaat verkopen en wanneer is onduidelijk. Lidl vertelde aan The dat, hoewel het graag online zou starten, het geen half doordachte online shop gaat lanceren. Als de retailer het gaat doen, wil het bedrijf het goed doen.

Wijnen
Lidl verkoopt meer dan 100 verschillende wijnen, waarvan er 48 op kwartaalbasis wijzigen. Wijn is goed voor 5% van de omzet in Groot-Brittannië.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie