Het Duitse retailconcern Schwarz, bekend van de formules Lidl en Kaufland, is Carrefour gepasseerd als het grootste supermarktbedrijf van Europa. Dat meldt Distrifood naar aanleiding van een artikel in het Duitse vakblad LebensmittelZeitung. In het boekjaar 2014/15 steeg de omzet van de Schwarz Gruppe met 7 procent (€4,9 miljard erbij) naar €79,3 miljard. Daarmee loopt Schwarz ineens zo’n €4 miljard voor op Carrefour dat lange tijd de grootste van het jaar was.
Internationale expansie
De Schwarz Gruppe profiteert van een sterke thuismarkt, maar vooral van de internationale expansie. De onderneming ziet ook voldoende kansen voor verdere groei. ”Wij hebben de financiële kracht om het bedrijf verder uit te breiden’, aldus de onderneming die zegt dat 30 procent van het kapitaal in het bedrijf eigen vermogen is.
Investeringen
In het boekjaar investeerde Schwarz Gruppe, in Nederland alleen actief met de Lidl-formule, €5 miljard, vooral in winkel- en logistiek vastgoed. Bij Lidl werken inmiddels 350.000 mensen. Binnen het concern groeide de omzet van Lidl met 9 procent, vooral dankzij uitbreiding in het buitenland. Kaufland zag de omzet met 2,8 procent toenemen naar €20,3 miljard.
Bron: Distrifood
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!