#lekkersociaal: de wekelijkse social media update

Creatief digitaal bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over cijfers op social media: de leeftijdsgrens gaat omhoog, net als de winst van Facebook. En meer!

Evolutietheorie 2.0
“Mama, mag ik de selfie met m’n vrienden even op Facebook zetten?”. Het zal je verbazen, maar vanaf 2018 zal een 15-jarige puber dit toch echt aan zijn ouders moeten vragen. Tenminste, als iedereen zich netjes aan de houdt.

Het Europees Parlement heeft deze week besloten dat wie jonger is dan 16 jaar, geen social media mag gebruiken zonder toestemming van mama en papa. Waarom? Volgens riskeren jongeren door social media gebruik een obsessieve persoonlijkheid, slechte zelfbeheersing en een kortere aandachtsspanne.

Greenfield vreest voor een herbedrading van de hersenen en volwassenen die minder goed overweg kunnen met de werkelijkheid. Tsja, dit is wel een vrij deprimerende evolutietheorie 2.0. Wij nuchtere Nederlanders zien dit nog niet zo snel gebeuren, en verlagen de leeftijdsgrens dan ook naar 13 jaar.

Facebook goes Snapchat
“If you can’t buy them, copy them” moet de lijfspreuk van Mark Zuckerberg zijn. werkt namelijk aan een eigen Snapchat-rivaal. Ruim twee jaar geleden weigerde Snapchat een overnamebod van Facebook van rond 3 miljard dollar. En sindsdien heeft Facebook al tweemaal een poging gedaan om Snapchat te kopiëren, met en . Maar drie keer is scheepsrecht, dus wellicht lukt het deze keer wel en verwijder jij binnenkort Snapchat van je telefoon. Nou... waarschijnlijk niet.  

Wie het laatst lacht..
Ok, dat we Snapchat binnenkort vervangen door Facebook is misschien een lachertje. Maar dat kan de pret van Mark niet bederven, want hij ziet de winst van verdrievoudigen in het eerste kwartaal van dit jaar. Zoals altijd is het grootste deel - 96,6% om precies te zijn – afkomstig uit advertentie-inkomsten. Deze inkomsten waren voornamelijk door mobiel gebruik hoger dan verwacht.

Laterswap
Goed nieuws! laat je nu ook faceswappen met opgeslagen foto’s. Super handig als je jouw gezicht met iemand wilt ruilen, maar er even niemand in de buurt is. En niet alleen super handig, maar ook super makkelijk, want de functie detecteert zelf gezichten uit de foto’s die staan opgeslagen op je telefoon. Live faceswappen kan ook nog gewoon. Super, super, super goed nieuws dus! 

Koningse inhakers
Een inhaker op Koningsdag is voor een de meeste merken toch echt wel een must have op Koningsdag. En voor is het een muts have. Leuk.

Heb jij alle inhakers op al gezien? Dit jaar was het thema – naast Koningsdag – duidelijk het weer. Van Unox krijgen we een muts, de raden ons aan om een winterjas aan te trekken en geeft verkooptips. Wat worden we toch weer goed verzorgd op social media.

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie