Facebook Messenger nu ook voor babyPhone
Mark is als kersverse vader vast steeds meer bezig met de rol van Facebook in het gezin. Hoewel: kersvers? Max is inmiddels alweer bijna een kwart jaar. Praten kan ze nog niet, maar als een echte Zuckerberg heeft ze vast een babyPhone met Facebook Messenger. Tsja, dan is het natuurlijk wel zo praktisch als alle familieleden van elk device in huis gebruik kunnen maken.
Facebook plaatste deze week dan ook de post met de kop: “MAKING IT EASIER FOR YOUR WHOLE FAMILY TO USE MESSENGER”. In hoofdletters, voor wie doof is geworden door babygehuil zeker. In het kort: het is in Facebook Messenger op Android nu ook mogelijk om tussen accounts te wisselen. Handig voor families inderdaad. En wellicht ook voor wie webcare voor meerdere merken doet.
Meer dan leuk reageren op Facebook
Ook leuk voor webcare: eindelijk kun je met meer emoties op een bericht reageren dan dat eeuwige duimpje omhoog. Zó passé.
Facebook introduceert 5 nieuwe emoticons. Dat is dus meer dan leuk! Je kunt nu ook reageren met een hartje (geweldig), een lachende emoticon (grappig), een emoticon met een open mond (verbluft), een emoticon met een traan (verdrietig) en een boos kijkende emoticon (boos). Fantastisch toch? Is er ook een dit-is-fantastisch emoticon? Deze emoticons zouden we overal wel willen gebruiken! Speaking of emoticons, verschillende merken waren er gisteren snel bij en sprongen op de inhaak-trein. Check deze pareltjes!
Salespraatjes of service?
Aan de advertenties op onze tijdlijn in Facebook zijn we al lang gewend. Maar nu gaan er geruchten dat het vanaf Q2 ook mogelijk wordt om advertenties te vertonen in Facebook Messenger. Wordt dit van een plek voor een persoonlijk gesprek, een ruimte voor gladde salespraatjes? Of zal het meer worden ingezet als een soort extra service? We gaan het meemaken, want hoe dit er precies uit zal gaan zien is nog niet bekend! We sturen je wel een ad in Messenger als we meer weten. Lachende emoticon (grappig).
Cijfertjes kijken op Facebook
Video is helemaal de bom op Facebook. En dat effect wordt nu ook nog eens meetbaar! Voorheen konden we alleen zien hoeveel mensen de eerste 3 seconden van een video hadden bekeken. Maar eindelijk zijn er dan meer statistieken: de gemiddelde kijkduur, het aantal unieke kijkers en het aantal 10-seconden kijkers.
Ook interessant: het aantal mensen wat met en zonder geluid kijkt. Dit zou wel eens invloed kunnen hebben op het soort video’s wat we gaan zien op Facebook.
Wij verwachten dat video’s zonder geluid een steeds grotere rol zullen krijgen. Want met Max in huis zal Mark in ieder geval niet meer met geluid kijken. En op kantoor hebben wij natuurlijk liever ook niet dat al onze collega’s weten dat we eigenlijk de hele middag kattenfilmpjes kijken… Emoticon met open mond (verbluft).
Happy birthday to youuuuuu
En dan nog een reden om video’s zonder geluid te kijken: vanaf deze week kun je videoposts in plaats van tekstberichten op je tijdlijn verwachten als je jarig bent. Facebook introduceert de Birthday Video Cam. Met één druk op de knop kun je een filmpje van 15 seconden met je frontcamera opnemen.
Wij vrezen voor een heleboel valse verjaardagsliedjes. Lachende emoticon (grappig).
Einde van het kakeldebakel bij klachten op Twitter
Twitter heeft gebruikers van diverse pluimage. Zo heb je de klager, de oude mopperpot, de zeurder, en de zaniker. En dan heb je nog de webcare-medewerker. Twitter neemt deze vreemde eend in de bijt nu eindelijk eens een beetje onder de vleugels. Bedrijven kunnen tweets gaan voorzien van een deeplink die automatisch een call to action-knop toont waarmee de klant snel en eenvoudig een DM-bericht naar het bedrijf kan sturen.
Hiermee kan eindelijk eens een rustig gesprek gevoerd worden, zonder dat anderen daar weer doorheen kakelen. Is de gebruiker tevreden over de webcare-medewerker? Dan kan ‘ie de medewerker meteen wat extra veren in de reet steken met de nieuwe customer feedback functie. Hartje (geweldig).
Snapchatters worden groot
Snapchat is cool, dat wisten we al. En het social medium wordt vooral gebruikt door kiddo’s, dat wisten we ook al. Maar kleine kinderen worden groot, en nu heeft Snapchat iets bedacht voor de eerste grote feesten van de early adaptors. Namelijk on-demand geofilters. Voor als je 30 wordt bijvoorbeeld.
Met de nieuwe geofilter-functie kun je zelf een flitsend filtertje ontwerpen. Met glitters, ballonnen, unicorns, rendieren in basketbal outfit… Wat jij maar wilt! Zowel privé als zakelijk. We zullen er in Nederland alleen nog even op moeten wachten, want vooralsnog is deze functie alleen aan de andere kant van de oceaan beschikbaar. Emoticon met een traan (verdrietig).
Zo, ben jij ook weer helemaal bijgepraat. We kunnen massaal laten weten wat we ergens van vinden aan de hand van een emoticon op Facebook of via de customer feedback functie op Twitter. Binnenkort jarig? Ga dan maar vast klaarzitten voor alle birthday videoposts.
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!