Instagram bedrijfsprofielen
Let’s kick off met een nieuwtje van Instagram. Het is namelijk nu mogelijk om over te stappen op een bedrijfsprofiel. Waarom dat al niet veel eerder kon, vragen wij ons af. Maar de jongens en meiden bij Instagram waren vast druk met Instagram Stories optuigen. Ook leuk, maar dit is pas echt superhandig voor merken en bedrijven die meer willen halen uit Instagram. Tot voor kort was het namelijk niet mogelijk om relevante data van Instagram te plukken. Je kon hooguit zien hoeveel likes je bericht had en hoeveel reacties er op een foto of filmpje kwamen. Behalve dat je nu meer informatie hebt over het bereik van je berichten krijg je nu ook veel meer informatie over je volgers. Waar ze vandaan komen en bijvoorbeeld hoe laat ze actief zijn geweest wordt nu prijsgegeven. Met een bedrijfspagina kun je bovendien een contactbutton toevoegen en direct vanuit je app promoties aanzetten.
Toch spijt van deze overstap? Je kunt altijd weer terug naar een persoonlijk account.
Who’s hot op Instagram Stories?
Met Instagram Stories komen die Instagram helden die je al een hele tijd volgt ineens tot leven. Maar wie weet mis je nog een aantal mensen of merken die jouw dag wat spannender kunnen maken. Instagram gaat daarom binnenkort suggesties geven over wie voor jou interessant kunnen zijn om te volgen. Welke suggesties dit zijn, wordt gebaseerd op wie jij al volgt en welke onderwerpen jij leuk vindt. Zo geef jij jouw Instagram Stories feed weer een frisse update.
Mark’s butler
“Charles, more tea please!” Het zal nog wel even duren voordat Mark Zuckerberg’s AI butler daadwerkelijk een kopje thee kan zetten. Maar er wordt hard gewerkt aan een demo versie van deze butler-robot. De butler zou een van de grotere uitdagingen van 2016 worden en het lijkt erop dat we binnenkort een voorproefje krijgen van deze ‘Jarvis’ achtige butler. Je weet wel, die handige knaap uit Iron Man. De butler moet in staat zijn op stemcommando’s het huis van mister Zuckerberg te besturen. Denk aan de verlichting, het toegangshek en de temperatuur. Vergelijkbaar zijn Echo van Amazon of SmartThings van Samsung. Wordt volgende maand vervolgt.
Template voor geofilters
Naast de vluchtigheid en de ‘in the moment’ kwaliteiten van Snapchat, maken de hilarische filters en zeker ook de zogenaamde geofilters de app zo populair. Deze geofilters maken het mogelijk om je beelden te editen aan de hand van de plaats waar jij je bevindt. Vrijwel alle grote steden hebben zo’n uniek geofilter zodat jij de groetjes kunt doen vanuit Amsterdam, Rotterdam of misschien wel uit Krabbendam (iemand die dit kan verifiëren?). Het is sinds februari dit jaar mogelijk voor bijvoorbeeld bedrijven om ook zelf (tegen betaling) aan de slag te gaan met geofilters. Echter bleek dit in de praktijk nogal een uitdaging te zijn. Was je geen held met Photoshop dan kwam je niet echt ver. Snapchat komt daarom binnenkort met standaard templates zodat ook een Photoshop leek een kek filtertje in elkaar kan flansen.
Short but sweet
Was de kip of het ei eerst? Wat is onze plaats in de kosmos? Of wat is nou de beste lengte voor YouTube en Facebook video’s? Allemaal vragen die ons bezighouden, toch? Laten we ons op de laatste richten want video is tenslotte gloeiend hot op social media. Social Bakers verzamelde een aantal mooie statistieken v en wij pikken de conclusies er even uit voor jou. De ideale videolengte voor een ‘uitgekeken’ video op Facebook is zo’n 21 seconden. Al durven we te wedden dat je de nieuwe ellelange Kenzo commercial op Facebook toch wel hebt uitgekeken. Op Instagram wordt een video met een lengte van 30 tot 60 seconden gemiddeld bijna 80% uitgekeken. Top voor als je how-to-video’s wilt plaatsen. Langere video’s gemaakt? Drop die dan op YouTube.
Dat was ‘m weer voor deze week.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!