Kortingscode: 10 procent mannen is wappie bij online bestelling

Opmerkelijk onderzoeksresultaat: Mannen bestellen vaker producten online waarvan zij later spijt krijgen. Ook denken ze minder goed na over wat zij bestellen dan vrouwen: zo zijn mannen vijf keer vaker onder invloed van drank of drugs tijdens het online shoppen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat stelt Kortingscode.nl  naar aanleiding van eigen onder 1,050 Nederlanders. Waar bijna 10 procent van de mannen wel eens onder invloed online producten bestelt, doet slechts 2,5 procent van de vrouwen dit. Vooral drank is hier de boosdoener, gevolgd door soft- en daarna harddrugs. Opvallend is – zo stelt Kortingscode.nl - dat vooral jongeren onder invloed bestellen (10 procent) en dit percentage naarmate de leeftijd vordert sterk daalt tot slechts 1 procent van de 65-plussers.

emotie
Mannen bestellen vijf keer zo vaak iets onder invloed van alcohol dan vrouwen. Onder invloed van softdrugs gebeurt dit mannen drie keer zo vaak dan vrouwen. Ruim de helft heeft dan ook later spijt van deze aankoop. Terwijl mannen het vaakst spijt hebben van een aankoop die zij onder invloed hebben gedaan, laten vrouwen zich vaker misleiden door hun emotie of door korting. Eén op de vijf vrouwen heeft wel eens iets besteld om zichzelf op te beuren, maar krijgt vervolgens later spijt van de aankoop. Jelle van der Bij van Kortingscode.nl:  “De meeste webshops bieden klanten aan een bestelling gratis te retourneren als het product niet bevalt. Het is dus een relatief kleine moeite om de impulsaankoop om te draaien mocht er achteraf sprake zijn van spijt.”

Naast het bestellen onder invloed blijkt dat de helft van de Nederlandse mannen ook regelmatig meer bestelt dan dat zij nodig hebben. Ook jongeren doen dit met 64 procent vaak. Dit gebeurt bewust, om het bestelbedrag op te drijven en om op die manier geen verzendkosten te hoeven betalen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie