‘KLM beste merk op sociale media’

KLM komt als beste uit de bus in een jaarlijks onderzoek naar merken op sociale media van DVJ Insights.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1.700 consumenten deden mee aan het onderzoek The Social Consumer. Daarin werd gevraagd naar hun gedrag op sociale media en de merken die erop actief zijn. Respondenten gaven voor negentien branches aan welke merken zij het beste vinden op sociale media.

Net als vorig jaar stond de vliegmaatschappij op de eerste plek. De nummer twee, Bol.com, is een nieuwkomer in de top 10. Heineken steeg in waardering, maar zakte één plaats naar de derde plek.

Meer Nederlanders zijn het afgelopen jaar sociale media gaan gebruiken. Vorig jaar was dat nog driekwart van de bevolking, nu is dat 83%. Het aantal Nederlanders dat merken volgt op sociale media is ten opzichte van vorig jaar ook gestegen: van 11,4% naar 14,8%. Er worden gemiddeld 7,9 merken gevolgd. Vorig jaar was dat nog 6,2.

De resultaten van het onderzoek werden gepresenteerd tijdens het .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie