Audiomerk JBL lanceert vandaag een nieuwe campagne in samenwerking met profvoetballer Virgil van Dijk en rapper Winne. Onbekend hiphoptalent - dat niet bij een muzieklabel is aangesloten - kan via de JBL-website zijn of haar beats, raps en zang aanleveren. Virgil van Dijk, één van JBL's merkambassadeurs, gaat samen met Winne de inzendingen beoordelen. De beste onbekende artiesten gaan samen met Winne een studioplaat opnemen, die JBL gaat uitbrengen als Virgil's Mixtape.
Campagne rondom merkambassadeur
JBL bouwt de campagne dus volledig om één van zijn merkambassadeurs heen. De keuze voor voetballer van Dijk is opvallend te noemen omdat JBL ook muzikale merkambassadeurs heeft, waaronder de bekende DJ Martin Garrix. JBL licht de keuze voor van Dijk toe met een uitleg dat hij al van jongs af aan naar hiphop luistert en een groot muziekliefhebber is.
Rez Kazzaz, JBL's marketingmanager voor Nederland, zegt: 'met Virgil’s Mixtape willen we jong hiphoptalent de kans bieden zichzelf op de kaart te zetten. Zijn liefde voor hiphopmuziek samen met het talent en de expertise van Winne belooft al veel goeds. Als we daar de nieuwe sound van onontdekte artiesten aan kunnen toevoegen, gaat het los in de studio. Ik kijk uit naar de plaat die we volgend jaar kunnen gaan releasen.'
Mixtape voor streamingplatforms
Onbekend hiphoptalent heeft tot 20 november om mee te doen aan JBL's campagne. Daarna gaan de winnaars met van Dijk en Winne de studio in en zegt JBL 'begin 2022' de mixtape uit te brengen op verschillende muziekstreamingsplatformen.
JBL is een merk van HARMAN. Adformatie publiceerde onlangs een premium-interview met HARMAN's EMEA-marketingdirecteur over de marketingstrategieën van JBL en andere merken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!