Overslaan en naar de inhoud gaan

JBL schakelt Winne en Virgil van Dijk in om hiphoptalent te vinden

Het audiomerk gebruikt ambassadeurs voor een nieuwe campagne rondom een mixtape.
JBL mixtape
© JBL
JBL mixtape
© JBL

Audiomerk JBL lanceert vandaag een nieuwe campagne in samenwerking met profvoetballer Virgil van Dijk en rapper Winne. Onbekend hiphoptalent - dat niet bij een muzieklabel is aangesloten - kan via de JBL-website zijn of haar beats, raps en zang aanleveren. Virgil van Dijk, één van JBL's merkambassadeurs, gaat samen met Winne de inzendingen beoordelen. De beste onbekende artiesten gaan samen met Winne een studioplaat opnemen, die JBL gaat uitbrengen als Virgil's Mixtape. 

related partner content for mobile comes here

Campagne rondom merkambassadeur

JBL bouwt de campagne dus volledig om één van zijn merkambassadeurs heen. De keuze voor voetballer van Dijk is opvallend te noemen omdat JBL ook muzikale merkambassadeurs heeft, waaronder de bekende DJ Martin Garrix. JBL licht de keuze voor van Dijk toe met een uitleg dat hij al van jongs af aan naar hiphop luistert en een groot muziekliefhebber is. 

Rez Kazzaz, JBL's marketingmanager voor Nederland, zegt: 'met Virgil’s Mixtape willen we jong hiphoptalent de kans bieden zichzelf op de kaart te zetten. Zijn liefde voor hiphopmuziek samen met het talent en de expertise van Winne belooft al veel goeds. Als we daar de nieuwe sound van onontdekte artiesten aan kunnen toevoegen, gaat het los in de studio. Ik kijk uit naar de plaat die we volgend jaar kunnen gaan releasen.'

Mixtape voor streamingplatforms

Onbekend hiphoptalent heeft tot 20 november om mee te doen aan JBL's campagne. Daarna gaan de winnaars met van Dijk en Winne de studio in en zegt JBL 'begin 2022' de mixtape uit te brengen op verschillende muziekstreamingsplatformen. 

JBL is een merk van HARMAN. Adformatie publiceerde onlangs een premium-interview met HARMAN's EMEA-marketingdirecteur over de marketingstrategieën van JBL en andere merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in