Acht maanden geleden maakte Instagram een begin met advertisingproposities in de VS. Nu is de tijd rijp om ook buiten de VS met advertising te starten.
Sinds de overname door Facebook in 2012 wordt Instagram gebruikt door zo’n 200 miljoen mensen. De meerderheid van deze gebruikers bevindt zich buiten de VS.
Volgens eMarketer is het dan ook een logische beslissing om ook buiten de VS advertising aan te bieden in Engelstalige landen: ‘Op deze manier kunnen wereldwijde adverteerders ook buiten de VS hun Instagram-campagnes uitrollen’, aldus Debra Aho Williamson, social media analist bij eMarketer.
Maar Instagram doet het wel heel erg voorzichtig aan. Advertenties moeten creatief zijn en aansprekend voor gebruikers. Alsof je door een glossy bladert, aldus Instagram, dat als de dood is dat mensen de dienst de rug toekeren als advertenties irrelevant blijken, of storend zijn.
De eerste adverteerders zijn Ben & Jerry's, Levi’s en Taco Bell.
Via Adweek, Warc
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!