De Rotterdamse Influencer scale-up Influentials, gaat zich naast Instagram ook richten op TikTok, het snelst groeiende social media-platform van dit moment. Begin 2020 zullen de eerste TikTok-campagnes via Influentials live gaan. Het platform is dan de eerste Nederlandse marktplaats dat zich op dit socialmedia-kanaal richt.
Kansen
TikTok wordt voornamelijk gebruikt door ‘generatie Z’ en groeit sneller dan Facebook, Instagram of YouTube. Met 1,5 miljard downloads zien bedrijven ook steeds meer de waarde die dit medium kan toevoegen aan hun merk. Zoals bij elk nieuw socialmedia-kanaal is er nog veel onwetendheid, Influentials’ wil zorgen voor transparantie bij merk en influencer.
Sharon Klaver, partner & COO Influentials zegt: ‘Internationale merken zoals Coca-Cola, Calvin Klein en LG maken al gebruik van TikTok, hierdoor zien wij een kans om voor onze klanten dit platform toegankelijk te maken. Elk nieuw social medium brengt weer nieuwe regels met zich mee, Influentials wil hierin de online-oplossing bieden tussen bedrijven en influencers en zorgt voor transparantie bij beide partijen.
Morgen zal Influentials de stap bekend maken op het European Influencer Summit in Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!