Verzekeraar Ditzo, onderdeel van a.s.r., heeft twee oudere dames Oma Ria en Oma Maus, op pad gestuurd met drie hypersnelle bolides om te illustreren dat een vergelijking relatief is en dat de wijze waarop je vergelijkt afhankelijk is van elementen die voor de consument zelf relevant zijn - en dat is niet altijd de prijs. Vorige maand maakte het bedrijf bekend dat het gestopt is met het betalen van online vergelijkingssites. Uit eigen onderzoek, in samenwerking met Blauw Research, bleek Ditzo dat consumenten vaak niet weten dat vergelijkingssites worden betaald voor hun onafhankelijk advies. Ook vinden veel verzekerden de afsluitprovisie (veel) te hoog.
Campagneverhaallijn
Op zijn blog heeft Ditzo de uitkomsten van de campagne gepubliceerd, waaronder de facturen maar ook alle rumoer die erdoor is ontstaan. Ondertussen voert het campagne en wil het consumenten stimuleren zelf naar Ditzo toe te komen. De verzekeraar zegt dat het een deel van wat het normaal betaalt aan vergelijkers terug geeft aan de klant zelf. Miriam Martinus, marketingverantwoordelijke van Ditzo: 'We hebben een stap gezet in de campagneverhaallijn met grappige filmpjes: vergelijkingssites vergelijken alleen op prijs, omdat dat nou eenmaal het makkelijkst vergelijkt. Maar is prijs nou eigenlijk wel hetgeen waar je op moet vergelijken als het gaat om verzekeringen? Dat doe je toch ook niet als je een auto koopt?’
In de films is te zien dat oma’s op heel andere dingen letten dan dat je misschien zelf zou doen als je zou vergelijken. Zo kijken ze of de rollator in de bagagebak past en welke auto nou het makkelijkste instapt. Volgens Ditzo zijn de oma's 'echt'. Er is ook een versie gemaakt van Gooische vrouwen die hogedrukreinigers vergelijken. In een interview dat TvM in januari had met CMO van a.s.r. Bob Stehmann legt hij uit waarom Ditzo voortdurend 'evidence' wil leveren en geen tv-commercials meer maakt of uitzendt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!