Identiteit vooral belangrijk in woord

Bij positionering van merk en de keuzes voor marktsegmenten hechten marketeers en commprofs veel waarde aan identiteit van de onderneming. Maar die handelt daar niet naar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bovendien vinden ze de identiteit van een onderneming van groot belang bij het aantrekken van werknemers, klanten en aandeelhouders. Ook daar wordt de daad niet bij het woord gevoegd.

Deze opmerkelijke conclusies komen naar voren in het onderzoek Organisatie-identiteit in de praktijk. Het werd vandaag gepresenteerd tijdens het Identiteitscongres 2013, georganiseerd door de AdformatieGroep en adviesbureau Valuebridge.

Aan het onderzoek deden 304 mensen mee, vooral communicatieprofessionals en, iets minder, marketeers.

Zij geven aan dat de samenstelling van het medewerkersbestand en de beoordelingsystematiek van medewerkers de grootste invloed hebben op het verankeren van de identiteit in de hoofden en harten van medewerkers. Identiteit is significant minder verankerd binnen organisaties met 100-500 werknemers en organisatie met meer dan 10.000 werknemers.

Uit het onderzoek blijkt verder onder meer dat marketing- en communicatiedirecteuren het minder belangrijk vinden medewerkers te betrekken dan managers in andere functies zoals algemeen directeuren.

Het onderzoek Organisatie-identiteit in de praktijk is een initiatief van AdformatieGroep, Jeroen Kemperman, Liedewij Trampe en adviesbureau Valuebridge.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie