Er gebeurde in 2010 van alles op deze planeet dat aanzienlijk serieuzer van aard was dan een per teen van richting veranderende bal. Misschien daarom dat ik er nog niet over schreef. Er was gewoon veel meer om over na te denken, over te berichten, een mening over te hebben en over te schrijven. Dat deed ik in 2010 eigenlijk voor het eerst met enige regelmaat. Onder andere hier op Molblog, maar ook elders in de media. Hieronder de laatste van het jaar. Met bij deze een eindejaarsgeste voor elke Molblogger en Molblog bezoeker die dat leuk vindt: het boekje 'Alles is reclame', over mensen, merken en marketing, komt gratis als prachtig PDF-je naar je toe als je even mailt naar peter@allesisreclame.nl
Er wordt gefluisterd dat er een standbeeld van komt, in Madrid. Niet van Casillas. Van de teen van Casillas. Die teen. De teen die Arjan Robben nu elke nacht opnieuw tegenkomt. Elke nacht is die teen opnieuw een stukje groter. Niet te omzeilen, evenmin als op dat ene moment in de WK-finale. Nederland had het vingertje van Hans Brinkers. Spanje heeft de teen van Casillas. Ook een fatale doorbraak voorkomen. Mythische teen.
De teen versloeg niet alleen Oranje. De teen liet alles en iedereen met nieuwswaarde ver achter zich. Wilders, Obama, Chileense mijnwerkers, Pakistaanse rivieren, Haitiaanse rampen, economische stilstand, paterlijke pedo’s: allemaal belangrijk. Maar het werd niet hun jaar. 2010 werd het jaar van de teen.
Dit jaar schreef ik over van alles en nog wat. Over mensen, merken en marketing. Maar gek genoeg geen woord over de teen. Misschien omdat die teen me toen nog te zeer deed, toen. Nu lukt het dan toch nog. Op de valreep van het jaar van de teen. Met de wens dat de teen in 2011 wel uit het hoofd mag verdwijnen. En uit de dromen van Robben. Volgend jaar beter. Voor iedereen en in alle opzichten. Gezond in ieder geval. Succesvol als het even kan. Veel plezier allemaal. En tot de volgende blogs in 2011.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!