Strijdbare taal en veel dramatiek in een commercial van Banco de Chile naar aanleiding van het komende WK Voetbal. Net als wij zien de Chilenen onze poule (Spanje, Nederland, Chili en Australië) als de poule des doods. Maar de Chilenen zijn daar niet bang voor. 'Wij hebben de dood al verslagen.'
De mijnramp die in Chili in 2012 met een sisser afliep, werd destijds direct al aangevat om het Chileense volk een peptalk te geven. De Chileense president Piñera zei: 'Na dit zijn jullie niet hetzelfde en is jullie land niet hetzelfde. Jullie zijn een inspiratie voor velen.' Dezelfde dramatische toon is terug te vinden in commercial: 'In de 70 dagen die we onder de grond gevangen zaten, hebben we moeten bewijzen uit welk hout we zijn gesneden. We wisten dat buiten de mijn, miljoenen Chilenen in ons geloofden. Niets is onmogelijk voor een Chileen.'
Banco de Chile is de officiële sponsor van het Chileens elftal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!