Heineken: Willemijn voortaan geheim

Wat doet een manager communicatie als een oud-medewerker uit de pr-school klapt? Als ze een journaliste van HP de Tijd beschrijft als 'dronken tor'? Als ze vragen van anderen wegzet als geneuzel? Als ze de afdeling corporate communicatie en de ceo verwijt gevoeliger te zijn voor negatieve publiciteit dan de gevoelens van hun werknemers? En meent dat de afdeling communicatie een gebrek aan vertrouwen in eigen mensen heeft?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zolang het anoniem en onder pseudoniem gebeurt doe je niets. En al helemaal niet als je niet op de hoogte bent gesteld. Want Heineken was het niet bekend dat oud-woordvoerder Karin Willems over haar leven als 'pr-miep' van Heineken zou verhalen in Management Team. "Wij waren niet bekend met de rubriek van Willemijn Karelse. Er is derhalve ook geen sprake van instemming", schrijft communicatiemanager Cees Brink van Heineken Nederland.

Nu de identiteit van 'Willemijn Karelse wel bekend is, trapt het bierconcern op de rem. Het verleent geen toestemming meer voor het plaatsen van de column. De lezer kan immers concluderen dat "haar voormalig werkgever in het geding is", aldus Brink. "Daardoor ontstaat een andere situatie en is zij gehouden aan geheimhouding."

Willemijn blijft voortaan geheim.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie